Köp och fraktvillkor

KÖPVILLKOR

Lagervara/beställningsvara
Vissa artiklar är beställningsvara och ibland kan en artikel vara slut i lager. Vi kontaktar alltid dig om vi inte kan leverera artikeln direkt och meddelar när varan fins i lager igen. Kund betalar ej i förskott för vara som inte fins inne i lager.

Leveranstid
Leveranstiden för lagervaror är normalt ca 3-5 arbetsdagar. Vi meddelar dig om det är annan leveranstid.

Leveranssätt
Vi skickar varan med Schenker till privatperson till uthämtning-station eller så kan man hämta varan på vår utlämning adress Södra vägen 36, 54351 Varberg. Läs mer om frakt under våra fraktvillkor nedan. Vi skickar endast varor inom Sverige.

Betalning
Betala enkelt direkt och säkert med kreditkort Visa och Mastercard till Babs paylink E-handel

Företagsfakturering
Har du ett företag som du vill att vi fakturerar till ber vi dig kontakta oss för överenskommelse av leverans samt betalning.

Ångerrätt
När du handlar i webshoppen har du 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL). Du får packa upp varan och prova den, men kan bli ersättningsskyldig för varans värdeminskning om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion (t ex använt varan i vatten). Vi ser gärna att du använder/returnerar originalförpackning med tillhörande emballage. Du står själv för ev. returfrakt. Skicka med Posten företagspaket 16.00 (ej mot efterkrav/postförskott eller postpaket). Lägg med faktura- eller orderunderlag samt uppge om du vill byta till annan vara/storlek eller få pengarna tillbaka. Uppge bank och kontonummer vid återbetalning/retur för att underlätta reglering.

Läs mer om på Konsumentverkets sida ”Hallå Konsument”. Om du vill, kan du använda Konsumentverkets standardblankett. För ej utlösta paket eller paket som returneras pga av leveranshinder faktureras kunden alla fraktkostnader samt 200 kr expeditionsarvode. Skadat paket reklameras till fraktbolaget direkt när du får leveransen. Vänd dig inte till oss då vi ej har ansvar för fraktskador.

Garanti och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen
Vi säljer alla varor med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här konsumentverket om reklamationer

Ditt kvitto eller faktura gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Vid garantireparationer hjälper Surfskolan SWE alltid till med att kontakta leverantörernas garantiavdelningar. Som regel ska du alltid visa ditt kvitto för att kunna styrka garantitiden.

Konsumentköplagens riktlinjer gäller. Vi förbehåller oss för skrivfel, prisjustering samt slutförsäljning. Om det rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. OBS! Vi återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden.

Kontakta oss gärna för mer information.

 

FRAKTVILLKOR

 

FORCE MAJEURE
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

0

Your Cart